Η σχέση της όρασης με την απόδοση ενός παιδιού στο σχολείο είναι πολύ σημαντική καθώς δυσλειτουργίες οπτικών δεξιοτήτων εμποδίζουν την διάρκεια συγκέντρωσης, την διάθεση για μελέτη, την ταχύτητα επεξεργασίας, την ικανότητα πρόσληψης, συγκράτησης και ανάκλησης οπτικών δεδομένων, την αποτελεσματική απόδοση σε διαδικασίες όπως η ανάγνωση, η γραφή, η αντιγραφή, η άθληση κ.ά. καθώς το 80% όλων των πληροφοριών που λαμβάνει προέρχονται από την όραση.
Όταν το παιδί δεν βλέπει καθαρά, η δυσλειτουργία των οπτικών δεξιοτήτων του εμποδίζει την συγκέντρωσή του, την διάθεσή του για διάβασμα, καθώς και την ικανότητα συγκράτησης των πληροφοριών – γνώσεων.
Για να είναι λειτουργική η όραση πρέπει η οπτική οξύτητα, οι οπτικές δεξιότητες να «δουλεύουν» μαζί σε αρμονία ώστε να γίνει σωστά η σύνδεση των οπτικών διαδρομών στον εγκέφαλο.
Οι γονείς & οι δάσκαλοι πρέπει να είναι ενήμεροι για τα συμπτώματα και τις ενδείξεις μιας οπτικής δυσλειτουργίας ώστε να αντιμετωπιστεί άμεσα.
Τα οφέλη της αντιμετώπισης των οπτικών δυσλειτουργιών είναι ποικίλα με το σημαντικότερο την αλλαγή συμπεριφοράς & την αύξηση της αυτοπεποίθησης του παιδιού. Επιπλέον η ανάγνωση και η γραφή γίνεται πιο άνετη και γρήγορη, αυξάνεται η παρατηρητικότητα και η διάρκεια μελέτης καθώς και η οριοθέτηση στο χαρτί αλλά και στον χώρο γενικότερα.
Πηγή : www.peoo.gr (Πανελλήνια Ένωση Οπτικών – Οπτομετρών)